Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest systemem służącym do przesyłania dokumentów
i formularzy elektronicznych.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luzinie zawiadamia, o możliwości składania podań (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia), wniosków, zapytań oraz skarg do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luzinie drogą elektroniczną przez ogólnopolską, Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Adres skrytki : /gops_luzino/skrytkaESP
Wymagania dla dostarczanych dokumentów elektronicznych
1. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP) konieczne jest:
- założenie/posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Rejestracji w serwisie ePUAP można dokonać na stronie: http://epuap.gov.pl/wps/portal/rejestracja-konta
- posiadanie profilu zaufanego ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego w celu elektronicznego podpisywania przesyłanych dokumentów
Informacja o profilu zaufanym dostępna jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
2. Akceptowalne formaty załączników, w jakich powinny być zapisane dokumenty/załączniki dodawane do wniosków/pism dostarczanych w formie elektronicznej:
- .doc
- .docx
- .gif
- .jpg (.jpeg)
- .ods
- .odt
- .png
- .rtf
- .svg
- .tif (.tiff)
- .txt
- .xls
- .xlsx
- .xml
3. Dokumenty elektroniczne muszą być opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument - nie dotyczy udzielania informacji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane
i nie zostaną rozpatrzone.
5. Maksymalny rozmiar formularza (dokumentu elektronicznego) wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej - 5MB, w tym łączny rozmiar załączników do formularza nie może przekroczyć 3,5 MB.
Metody/ sposoby dostarczania dokumentów elektronicznych do Ośrodka:
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie elektronicznego formularzana stronie ePUAP.
- Przy informacjach dotyczących danej usługi na platformie ePUAP znajduje się przycisk: Załatw sprawę. Po kliknięciu na ten przycisk istnieje możliwość wypełnienia formularza elektronicznego - dla zalogowanych użytkowników ePUAP.
- Ostatnim krokiem po wypełnieniu formularza jest jego podpisanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Po podpisaniu aktywowana zostanie opcja umożliwiająca wysłanie dokumentu.
- Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP).